Friday, October 12, 2007

mafesh

أنا زهقانة أوى .. حاسة أنى مخنوقة موت من جوايا لا عايزة أكلم حد ولا فارق معايا حد .. مش عارفة أنا وصلت لكدة لية النهاردة .. أنا بقول يمكن عشان رمضان خلص فجالى الزعل دة لانى بحب شهر رمضان جداً جداً جداً أو يمكن لانى مش عارفة أفهم ازاى بتفكر نفسى أو أنا عايزة أية ... ماشى أنخدعت .. طيب ما أبدأت من جديد ... أيوة أنا فى غيبوبة وبنسى بسرعة أوى .. طب ما أحاول أشوف السبب أية .. سهل أننا نقول الحلول لكن الصعب أننا نطبقها .. كل شوية أقول خلاص انا هبقى أقوى لانى الازمات بتقوى .. بس بعد فترة أرجع أقول لأ مش قادرة انا حاسة انى انكسرت .. نفسى ألاقى حد يفهمنى ويعرف أنا لية مش عارفة كدة وتايهة أوى كدة .. أنا الحمدلله بحس براحة بعد الهبل اللى بكتبة . و الحمدلله سعيدة فى حياتى بس لسة فى حالة غيبوبة وتوهان عن العالم توهان عن البشر أنا مش فاكرة قبل كدة حد أتكلم معايا ومقليش منى ركزى شوية مش كدة ما يصحيش احترمينى.. أنا والله مش مسألة مش بحترمة لكن أنا مش بأيدى موضوع أنى أركز ولا مركزش دة مش بايدى خالص عارفة أنى هبلة وأنا اللى كنت السبب فى أن فى أن الناس تخدعنى بس بردة مش بايدى

على العموم ما علينا أنا كدة أرتحت =D

11 comments:

محمود الدوح said...

اهم حاجة الراحة

وكل سنة وانت طيبة

http://kasperb4.blogspot.com/ said...

لما تحسي انك مخنوقة اوي كده وتلاقي نفسك مش عارفة ايه السبب تأكدي ان السبب هو انك مش عايزة تواجهي السبب
!!

فاهماني؟

مواطن زهقان said...

كل سنة وانتى طيبة

Banota said...

محمود
وأنت طيب

ألام وأمال
أة طبعاً فهمت .. دة نفس الكلمة اللى كنت بقولها لأصحابى لما بيوصلوا لحالتى دية ..

زهقان
وأنت طيب وعيد سعيد على الجميع

حدوته مصرية said...

طيب اهم حاجة يكون الكلام ده ريحك فعلا مع ان احتمال يكون جواكى كلام كتير عايزة تقوليه بس مثلا مش عايزة تقوليه فى المدونة و يبقى لشخص مقرب منك

كلنا بيحصل كده لينا فترة نتخنق ونرجع وهكذا

كل سنة وانتى طيبة و من غير اى خنقة او زهق

المحرر said...

من يرفع ساعدى غيرى
أين أعلق تذكاراتى والحائط منهار
أين أسمر
شغفى حزنى
فرحى ولهى

من نص شعرى مبدع لصلاح عبد الصبور

أتوقف هنا لأشاركك لحظة تمردك
واتظلل معك بغيمة الحزن
فى مدونتك

هل صحيح كما قالها فيلسوف
الإنسان الفرح هو شخص لم يفهم بعد
وهل يعنى ذلك أن الحزن قدر كل
من يبحثون فى ألغاز هذا الكون
لا أملك إجابة واثقة
لكننى حاولت
فى تدوينتى الأخيرة
النظر لتلك المسألة
فقط
بأن جعلت الذكريات
متكأ لرؤيتى
فربما عثرت على
شارة
تمنح فهما
ما
تحيتى

Banota said...

محمد ياسر
بص هو أة ريحنى بس مش الراحة اللى كنت عايزاها.. وفعلاً والله زى ما أنت قلت لسة فى كلام تانى جوايا مقلتوش .. وأنت طيب وعيد سعيد عليك

hisham
من يرفع ساعدى غيرى
أين أعلق تذكاراتى والحائط منهار
أين أسمر
شغفى حزنى
فرحى ولهى
كلمات تحمل العديد من المعانى بجد أشكرك على أختارك ليها

SunShine said...

nothing is not in our hands banota...we r all controling our actions and appearance and our way with the others
it's u who can be what u want to be
when there is a will there r many ways..
don't give up quickly ,be strong

Banota said...

believe me it's so hard ... we have a will, but we couldn't be good at our life :A

oceaneyes said...

atmna enk tkony ert7ty fe3ln ba3d ma 6l3ty elly gowaky we etklmty ..fe nas kteer we ana menhom lama by6ala3o elly gowahom we yshteko mesh byrta7o ba3d el kalam ..bel3aks ..ta3abhom byzed ..
atmna ma tkonesh mn el nas dol ...
ama 3an enk shayfa nafsk sazga aw habla we el nas btd7ak 3aliki fa sada2eni law da ma 7aslsh mesh hatb2y insana 6abe3ya ...
...
ahm 7aga enk ba3d el tagroba de tet3almy menha kwys ..we ta7'dy balk fe el ta3amol ma3a el kol ..
7ata ma3a nafsk ...
...
we kaman mesh lazm tehraby mn enk twaghy mashaklk ...
mahma kant sa3ba ..3arfa ha2olk 3ala 7aga ..ana kol ma ba7s eny 7'alas mesh 2adra ast7aml aktr mn keda ..we 7ata lama batklm (afdfad bm3na as7 ) at3ab aktr ba3ml 7aga ana met3aweda 3aliha mn zaman ..
...
bagry 3ala 7odn mama we atl3 kol elly gowaya fe sort domo3 ...ba7s eno kol mara ba3ml keda bakon ka2eni ma 3aytsh aw dama3t 2bl keda ...
sada2eni ..haterta7i awy awy ..
..
garaby we 2olely ...
we kol sana we enty tayeba ya 2amar ..
we 3eed sa3ed 3aliki ya rab ..
we mestanya mawdo3k el gay ..
ma t3'ebesh 3alena..

Banota said...

sadly ana men el nas dool :( bas ba7wel a7ses nafsy eny ert7t :( mograd sh3oor ba7wel a7tamy ta7teeh ... w enty tayeba ya 2amarya :D happy eid ..... :)