Monday, October 1, 2007

عيون تنبض

ظل قلبى ينبض وعيناى تنظر فى أسى
نبضات متتابعة مسرعة و نظرات طائرة
فشعرت للحظة ما أن الحياة قد توقفت
ولكن لازال قلبى ينبض وعيناى تحملق فى أسى
هل حقاً توقفت الحياة ؟!!1
أم توقفت أنا عن المضى فى الحياة
جسدى يمضى بها تاركاً روحى حائرة
تْرى من الذى توقف عن المضى أنا أم الحياة
ولكن قد تمضى الحياة ولازال الجسد ساكناً
ملًْ عقلى من البحث عن الأسباب
لذلك أجلت البحث عن الحقيقة الى بعد أن أسترد عقلى



دى ألفتها يوم الخميس وأنا فى المحاضرة والصراحة لسة معدلتش فيها حطتها كدة زى ما هى طازة بس خفت الورقة تضيع منى أو حاجة فقلت أحطها على البلوج وبعدين أبقى أضبط فية أو أسيبها كدة على حسب ما هشوف الأراء حواليها
27/9

16 comments:

الأستاذ said...

لأ طبعاً حلوة ولكن أكيد هتكن أحلى لما تكمليها , بس ممكن كنتي تكتبيها في أي حتة عندك وتظبطيها براحتك وتحطيها بعد م تجهز خالص ,, بس المهم إنك كتبتي اللي جواكي
ربنا يوفقك

http://kasperb4.blogspot.com/ said...

بصي احلى حاجة الواحد يكتب اللي حاسس بيه من غير تظبيط ولا حاة
زي ما بتحسي سيبي نفسك لقلمك وفضفضي
صدقيني بتطلع احسن بكتير
طبعا مع احترامي الشديد لرأي الاستاذ
وكلماتك دي برغم انها قليلة بس مجسدة الحالة حلو اوي
-----

في المحاضرة يا بنوته
هههههههه

ربنا يوفقك
:)

abo salah said...

بعد السلام عليكم

بنوتة العزيزة

رغم ردى في مدونتي علي تعليقك الأخير ، ألا اننا أثرت أن انشره لكي هنا ايضا خشية أن لا تريه

Banota

يابنوتة أنا معاكى أن الموضوع كان ممكن ينتهي بمسح تعليقاته

ولكن الكلام ده لو شوفتها في ساعتها علطول

ولكن طبعا أنا ساعتها كنت مشغول
وبما أن مجموعة من المدونين أكيد شافوا الكلام ده و شافوا محاولاته في اقناعهم أنه علي حق

ساعتها كان لازم أرد وحتي أن كان كل المدونين مأثرش فيهم الكلام ده
ولكن كان ممكن حد يقتنع ولو بجزء صغير من كلامه وأن كان مثلا كونه ملهوش ذنب في كده وأتولد كده

وأنا كان ردي ماهو الا توضيح الصورة لا أكتر
مش اني أديله فرصة أنه يلعب بينا
بدليل أنه برضه علق تانى ، بس المرة دى مسحت تعليقاته عشان ننهي القصة دي

ده غير أنه كمان حاول يتطاول علي أصدقائي المدونين ، وكل ده في مدونتى وأنا مكنتش موجود

وأعيد تاني أن .. الحكاية مش اني اديته الفرصة ولا حاجة

لانها كانت ماهي
الا صده ورده بالاضافة إلي توضيح الصورة للمدونين و توضيح أفعاله وكل اللي قاله سواء في المرة اللي أساء فيها للدين أو المرة اللي حاول يقنعنا فيها بالأوهام
ومتنسيش أن دخل مدونات كتير وأتبع معاهم نفس الأسلوب و لو تابعتى التعليقات هتبينلك الكلام ده

أرجو أنك تكونى فهمتى وجهة نظرى
انا عارف أن الحكاية دى استفذتنا كلنا
ولكن خلاص الموضوع انتهى

هذا كان ردي علي تعليقك

تحياتي المؤقتة
لأني هأرجع تاني عشان أعلق علي بوستك

--==// Devilish -_- Eyes \\==-- said...

امممممم.... انا رأيي انك كنتي تركزي في المحاضرة احسن وبكدة مش هتبقي تايهه وهتلاقي الحياة ماشيه وانتي ماشيه وكلوا ماشي انشاء الله.... سوري اوعي تزعلي أنا كنت بهزر معاكي هوا كلام جميل بس حزين بيدل علي انك في حاجه جواكي مضيقاكي بس مهما تكون الحاجه اللي مضيقاكي دي فحاولي متخليهاش تأثر عليكي وتخليكي تحسي ان الحياة بلا هدف ... ربنا يوفقك

oceaneyes said...

الحق يقال ..بجد حلوة اوى ..بتبين شخصية اللى كتبتها
..
حساسة ورقيقة وفنانة كمان
...
بجد حلوة اوى ولو دى بدون تعديل وناوية تعدليها فأعتقد انها هاتبقا احلى واحلى ..طالما اللى كتباها عندها شفافية عالية ..وحس فنى للامور
...
بجد حلوة اوى
..

Banota said...

- الاستاذ:أنا هحاول أكمل عليها بس فى الغالب مش هعدلها يلا ربنا يوفق الجميع :D
-ألام وأمال:فى المحاضرة أعمل أية الألهام جالى ساعتها و مرسى أوى عجبتكوا بجد :D
-abo sala7
أنا فهمت وجهت نظرك والله وبحترمها جدأ بس هو انا أتغاظت لما كنت كل ما أخش على مدونة حد ألاقية كاتب بوست علية .. فا قلت اللى حسي بي .... مستنية تعليقك على الخولطر اللى كتبتها
:D
- eyes : ISA thank you :D
- oceaneyes : merci l zow2ak :D ISA hakmelha la2naha lessa leha nahaya :D

محمود على said...


بصي هما كلمتين جامدين

فكره انهي فينا الي وقف ,,الحياة ولا انا
جامده مووووت
بس تحديد وجهه نظرك في الموضوع ده عموما
علي حسب ما هتكمليه بعدين

Banota said...

merci.. bas teftakr anhy fena ba2a ele wa2af ana am el 7ayah :D

SunShine said...

this is exactly how i feel now

Banota said...

:ٍS leeh ya benty bas :(

SunShine said...

mesh 3rfa =(

Banota said...

bosy ya owsh howa ana ta2reban 3andy nafs el a7sas now w 2abl keda ya3ny ma3aya mosh mefra2ny bas really ba7awel ma5lhoosh yetmakin mny aw in other way ba7wel a3esh 7yaty betre2a sa7 w tre7ny w tenseny ele ana feeh bas betry2a sa7 za ma 2oltelk w ba3deen kafya any ma3aky da ye5leki aslan tetla3y mn el 7ala ele anty feha :D...ba2olk mategy neftar a5er yoom ramdan neftar bara :D

abo salah said...

بعد السلام عليكم

أنت لازم علي كده تحضري محاضرات كتير
مادام بتبدعى فيها كده

مستنين الباقى يابنوتة

تحياتى

Banota said...

wallhy ya abo sala7 howa ta2reban ana kol lama a7dar mo7dara akteb feha 7aga la2 w beb2a bayen 2al ya3ny el bent merakza w beta3 w ana fe 3alam tany aslan :D :D :D yalla el mo7dra el gaya ab2a akmel el 5water aslha leha takmela :)

Anonymous said...

سلام عليكم
كلامك جميل اوى بس بجد الاحساس الاول مفيش زيه اى تعديل بعد كده هتحسى انه مصطنع مش احساس من جواكى
انا بحييكى على كلماتك دى وياريت فعلا متعدليهاش ممكن تكمليها على كده
تسلم ايدك يا قمر

Banota said...

وعليكم السلام وبجد تشكر
:D